Subaru ukázalo, že u nás síce zatiaľ malá, ale globálne silná značka má vo svojom arzenáli model, ktorý dokáže veľmi úspešne zabojovať i napriek širokej ponuke konkurentov. Ak zoberieme do úvahy všetky karosárske verzie v segmente strednej triedy, čo Outback mierne diskvalifikuje, i tak si v rámci benzínových motorizácií pripísal vynikajúcu druhú pozíciu, hneď za dlhodobým lídrom trhu a jeho typickým firemným vozidlom pre vyššie manažérske pozície.
Outback bodoval i napriek rastúcej konkurencii medzi benzínovými autami: kým benzínových vozidiel sa u nás v roku 2017 predalo o 13 % viac (57 000), predaj naftových o 2 % klesol (36 000). Úspech Subaru v benzínovej lige podporil aj fakt, že sa nepoddalo vynútenému downsizingu a naopak investovalo do inovácií svojho robustného, atmosférického 2,5-litrového agregátu s ohromujúcou životnosťou, kultivovaným chodom a výbornými hodnotami spotreby paliva v reálnej premávke.
Outback v najnovšej generácii prevzal pozíciu top modelu Subaru na Slovensku a nahradil dlhodobo najobľúbenejší Forester. Vlajková loď značky, ktorá sa už v momente svojho zrodu zapísala do dejín ako prvý crossover, si dodnes zachovala svoje typické hodnoty: ultimatívnu kvalitu, maximálny komfort, špičkové jazdné vlastnosti, univerzálnosť a symetrický pohon všetkých kolies. A, samozrejme, najvyššiu možnú úroveň pasívnej i aktívnej bezpečnosti. Outback bol prvým modelom Subaru, ktorý priniesol k zákazníkom dnes taký oceňovaný inteligentný bezpečnostný systém EyeSight. A ak porovnáme reálny rozsah sériovej výbavy, to všetko za bezkonkurenčnú cenu na trhu.
Už v apríli dostane Outback ďalšiu rastovú injekciu: na slovenský trh sa dostane inovácia v podobe nového modelového ročníka 2018 s mnohými vylepšeniami.