Novinky

9 Jan, 2011

Modely

Subaru Forester modelového ročníka 2011

Úplne nová generácia benzínového boxer motora s o 10 % nižšou spotrebou 

Upravený podvozok pre vyšší komfort, stabilitu a ešte lepšie jazdné vlastnosti 

Nová predná maska a spätné zrkadlá 

Nové materiály interiéru, prepracované čalúnenie a štruktúra sedadiel 

Nové prvky vybavenia: bluetooth, parkovacia kamera a dvojzónová klimatizácia 

Nové farby karosérie


Bestseller značky Subaru na Slovensku, model Forester, prichádza v rámci nového modelového ročníka 2011 nielen s faceliftom exteriéru a interiéru a s rozšíreným vybavením, ale aj s novou technikou: vylepšenou konštrukciou podvozka a úplne novou generáciou štvorvalcového benzínového boxer motora s objemom 2,0 litra.

TRI GENERÁCIE FORESTERA

Prvá generácia modelu Subaru Forester absolvovala premiéru v roku 1997. Predstavovala moderné ponímanie SUV, pričom sa vďaka permanentnému symetrickému pohonu všetkých kolies v spojení s motorom typu boxer a nízkemu ťažisku stala synonymom vynikajúcich jazdných vlastností. Vďaka svetlej výške 200 mm zároveň priniesla univerzálnosť v teréne, ale aj praktickosť a využiteľnosť vnútorného priestoru karosérie. Druhá generácia, ktorá sa predstavila v roku 2002, si opäť získala priaznivcov nielen na domácom japonskom trhu, ale aj Spojených štátoch a v Európe vrátane Slovenska.

Tretia generácia Forestera, uvedená v roku 2008, ďalej rozvíjala koncept predchodcov, avšak z novej perspektívy. Model bol výrazne modernizovaný nielen z dizajnovej stránky, ale aj z hľadiska techniky. Forester zaznamenával na európskych trhoch sústavný rast predaja, prelom však znamenal príchod dieselového boxer motora v roku 2009. Agregát s vynikajúcou kultúrou chodu, nízkou spotrebou paliva a emisiami CO2 spolu s agilitou a skvelými jazdnými vlastnosťami urobili z Forestera najpredávanejšie Subaru na Slovensku v roku 2010.

ÚPLNE NOVÝ BENZÍNOVÝ MOTOR

Po úspešnom zavedení dieselového motora teraz vo Foresteri modelového ročníka 2011 debutuje úplne nová generácia dvojlitrového benzínového boxer motora. Zásadné konštrukčné zmeny priniesli zníženie nárokov na palivo o 10 %. Kombinovaná spotreba benzínu klesla z 8,6 na 7,5 l/100 km, čo znamená väčšiu ohľaduplnosť k životnému prostrediu vzhľadom na nižšie emisie CO2  s hodnotou 173 g/km.

Mnohoročné skúsenosti inžinierov Subaru s motormi s protibežnými piestami umožnili dosiahnuť optimálne rozloženie dodávky výkonu a krútiaceho momentu, čo z hľadiska dynamiky znamená dostatok sily a akcelerácie v celom spektre využiteľných otáčok. Zároveň sa zvýšili hodnoty krútiaceho momentu pri nízkych a stredných otáčkach.

Výkon novej generácie benzínového boxer motora je 110 kW (150 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment má hodnotu 198 Nm pri 4200 ot/min.

Z množstva konštrukčných úprav možno spomenúť novú konštrukciu bloku motora, kompaktnejší spaľovací priestor (menšie vŕtanie, dlhší zdvih) pri zachovaní zdvihového objemu, zvýšenie účinnosti sacieho a výfukového traktu, efektívnejší chladiaci systém (bypass pre rýchlejšie dosiahnutie pracovnej teploty, osobitné chladiace systémy pre blok a hlavu motora namiesto doterajšieho spoločného), redukciu trenia a optimalizáciu hmotnosti pohyblivých častí, či novo konštruovaný reťazový rozvod. Výsledkom sú aj menšie vibrácie a nižšia hlučnosť práce agregátu.

Subaru zároveň upravilo konštrukciu zavesenia kolies s cieľom dosiahnuť ešte lepšie jazdné vlastnosti, vyššiu stabilitu a komfort.

NOVÉ PRVKY VYBAVENIA

Forester modelového ročníka 2011 sa na prvý pohľad odlišuje novou chrómovanou prednou maskou, ktorá dodáva vozidlu sebavedomý výraz. Karoséria dostala dve nové metalické farby Sky Blue Metallic a Marine Blue Metallic.

V interiéri zaujmú novo koncipované prístroje. Bielo-červená kombinácia dotvára športovú atmosféru, k rýchlomeru a otáčkomeru sa opäť vrátil analógový ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny a pribudol i ukazovateľ okamžitej spotreby. Decentný displej medzi rýchlomerom a otáčkomerom poskytuje informácie, dopĺňajúce výstupy palubného počítača na stredovej konzole.

Z hľadiska komfortu, ale aj bezpečnosti vodiča je prínosom nový audiosystém zahŕňajúci funkciu bluetooth pre bezpečné telefonovanie. K dispozícii je už od verzie vybavenia Classic.

Pri verzii Comfort s automatickou prevodovkou má posádka k dispozícii štandardne dvojzónovú klimatizáciu. Ďalším príspevkom k bezpečnosti je parkovacia kamera, ktorej obraz sa prenáša na 4,3-palcový farebný monitor audiosystému. Je takisto súčasťou vybavenia Comfort.

Pohodlie na palube Forestera zvyšujú nové materiály čalúnenia sedadiel, ktorých konštrukcia sa zmenila s cieľom dosiahnuť lepšie držanie tela, ale aj vyšší komfort sedenia.

 

 

PREHĽAD ZMIEN V RÁMCI MODELOVÉHO ROKA 2011

  • Nová generácia benzínového boxer motora 2.0, o 10 % nižšia spotreba paliva, znížené emisie CO2
  • Nová konštrukcia náprav pre ešte lepšie jazdné vlastnosti, stabilitu a vyšší komfort
  • Nový audiosystém s funkciou bluetooth už od verzie vybavenia Classic
  • Nový audiosystém s fukciou bluetooth, 4,3-palcovým farebným monitorom a parkovacou kamerou od verzie vybavenia Comfort
  • Dvojzónová klimatizácia od verzie vybavenia Comfort s automatickou prevodovkou
  • Nové farby karosérie Sky Blue Metallic (svetlejšia modrá) a Marine Blue Metallic (hlboká modrá farba)
  • Nová predná maska dodávajúca vozidlu suverénny výraz
  • Nový tvar spätných zrkadiel
  • Zmeny farebného ladenia a povrchových materiálov interiéru pre väčší komfort
  • Nová konštrukcia sedadiel pre lepšiu oporu a komfort, nové materiály čalúnenia
  • Nový dizajn 17-palcových diskov kolies

Subaru je najväčším svetovým výrobcom osobných automobilov s pohonom všetkých kolies. Značka je automobilovou divíziou japonského koncernu Fuji Heavy Industries, vyrábajúceho produkty pre sféry dopravy, letectva, priemyslu, stavebníctva i poľnohospodárstva. Filozofiou koncernu, založeného v roku 1953, je vysoká kvalita produktov, používanie pokrokových technológií a zodpovednosť k životnému prostrediu. Automobily Subaru pre európsky trh sa vyrábajú v Japonsku.

Subaru je priekopníkom pohonu 4×4 v osobných automobiloch, v roku 1972 prinieslo na trh prvé sériové osobné vozidlo s pohonom všetkých kolies. Odvtedy predalo viac ako 10,5 milióna automobilov s pohonom 4×4. Značka patrí k špičke v motoristickom sporte, kde získala šesť titulov majstra sveta v rely. Importérom Subaru v Slovenskej republike je od roku 2004 spoločnosť Mikona, s.r.o.

Mikona, s.r.o / Subaru Press Service