SUBARU FORESTER

Pripravený na čokoľvek

Robte všetko, po čom ste vždy túžili

SYMETRICKÝ POHON 4x4

Dokonalé ovládanie prináša bezpečnosť vo vozidle, stabilita umožňuje jeho dravosť. Dravosť je na novom Subaru Forester modelového ročníka 2018 skutočne fascinujúca. Vozidlá Subaru sú obdarené inšpirujúcim sebavedomím za volantom – vďaka stabilnej konštrukcii symetrického pohonu AWD v spojení s jedinečne vyváženým motorom SUBARU BOXER. Pre lepšie ovládanie na všetkých typoch ciest a za každých podmienok prenáša tento systém výkon motora neustále na všetky štyri kolesá.

Vďaka pozdĺžnemu uloženiu hlavných komponentov dosahuje Forester precízne ovládanie a vynikajúcu bočnú stabilitu. Nízke ťažisko sa podieľa na mimoriadne zábavnej jazde s vynikajúcou odozvou. Jedinečné výhody symetrického pohonu AWD prispievajú k vynikajúcim jazdným vlastnostiam a umožňujú lepšie zvládať nebezpečné situácie.

ZAVESENIE KOLIES

Aby Forester lepšie zvládal jazdu na rôznych povrchoch a za rôznych podmienok, je vybavený pokročilým zavesením kolies prednej a zadnej nápravy. Forester je skutočne viacúčelové vozidlo. Tuhosť pružín a tlmičov je vhodne zvolená pre hladké aj hrboľaté povrchy. V prípade modelov DIT sú súčasťou zavesenia predných kolies simeringy, vodiace puzdrá, hydraulická kvapalina vzpier a optimalizované naladenie zavesenia.

Všetky komponenty fungujú v súlade, aby sa obmedzili vibrácie a znížilo sa nakláňanie karosérie V modeloch DIT je použitý aj zadný pomocný podporný rám, ktorý tvorí pevnejšiu základňu pre montáž zadného zavesenia s cieľom zabezpečiť lepšiu kontrolu nad jazdou a citlivejšie riadenie.

MOTOR SUBARU BOXER

Len niekoľko SUV jazdí s takou suverénnosťou a reakciami ako Forester. Hlavný dôvod sa nachádza pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Má horizontálnu protibežnú konfiguráciu takže piesty sa pohybujú oproti sebe v uhle 180 stupňov, vďaka čomu má motor nižší a plochejší profi l než iné typy motorov.

Motor, a tým aj celé vozidlo, má nižšie položené ťažisko a lepšiu stabilitu. Protibežné pohyby piestov sa okrem toho navzájom vyrovnávajú, čo prirodzeným spôsobom znižuje vibrácie.

2,0-LITROVÝ VZNETOVÝ MOTOR SUBARU BOXER S ROZVODOM DOHC

  • MAX. VÝKON: 108 kW (148 k) pri 3 600 ot./min
  • Max. krútiaci moment: 350 Nm pri 1 600 – 2 800 ot./min
  • Spotreba paliva 6,1 l/100 km*
  • CO2 Emisie 158 g/km**

2,0-LITROVÝ ZÁŽIHOVÝ MOTOR SUBARU BOXER S ROZVODOM DOHC A TURBODÚCHADLOM

  • MAX. VÝKON:177 kW (241 k) pri 5 600 ot./min
  • Max. krútiaci moment:350 Nm pri 2 400 – 3 600 ot./min
  • Spotreba paliva8,5 l/100 km*
  • CO2 Emisie 197 g/km**

2,0-LITROVÝ ZÁŽIHOVÝ MOTOR SUBARU BOXER S ROZVODOM DOHC

  • MAX. VÝKON: 110 kW (150 k) pri 6 200 ot./min
  • Max. krútiaci moment:198 Nm pri 4 200 ot./min
  • Spotreba paliva 6,5 l/100 km*
  • CO2 Emisie 150 g/km*

* Pozrite sa na podmienky

* Spotreba paliva a emisie CO2: v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v poslednom znení ES 2016/646W.

VYŠŠIA STABILITA

Blok motora má plochý profil a v rámci podvozka je položený nižšie, vďaka čomu je celé vozidlo lepšie vyvážené a pri bočných pohyboch má lepšiu stabilitu ako iné konštrukcie.

TRVALÝ VÝKON

Plochá konštrukcia motora je zo svojej podstaty tuhá a samovyvažovacia, čím sa dosahuje odolnosť a spoľahlivý výkon, vzniká menej vibrácií než v prípade motora do V alebo radového motora v rovnakej triede.

LINEARTRONIC + SYMETRICKÝ POHON 4x4 S AKTÍVNYM ROZDEĽOVANÍM KRÚTIACEHO MOMENTU

Prevodovka Lineartronic CVT (s plynule meniteľným prevodom) reaguje na meniace sa podmienky v okamihu a hladko. Namiesto remeňa využíva reťaz, čo umožňuje väčší rozsah prevodových pomerov cieľom zlepšenia výkonu a účinnosti, ako aj zrýchlenia reakcie po stlačení akceleračného pedála.

Je pozdĺžne spojená so systémom pohonu všetkých kolies AWD s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu, ktorý reaguje na konkrétne trakčné podmienky, stav prevodovky a zásahy vodiča tým, že neustále reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu.

X-MODE

Druhý dych. Táto extra porcia vnútornej sily vám pomôže chopiť sa príležitosti a využiť výzvu. Forester našiel svoju vnútornú silu vďaka režimu X-Mode. Aktivujete ho stlačením jediného tlačidla.

Forester tak získa dodatočné schopnosti, ktoré ktoré sa zídu pri prejazde náročnej cesty alebo v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok.

REŽIM X-MODE A SYSTÉM RIADENIA ZJAZDU Z KOPCA

Označenie „X“ dodáva schopnosti každému vodičovi a na väčšine ciest. Po stlačení jediného tlačidla prevezme režim X-Mode kontrolu nad motorom, prevodovkou, systémom AWD, brzdami a ďalšími komponentmi, aby vás spoľahlivo a bezpečne previedol po zlých cestách a klzkom povrchu. Počas náročného klesania na najstrmších svahoch vám systém riadenia zjazdu z kopca prináša vyššiu bezpečnosť - zabezpečí konštantný, regulovaný pohyb vozidla, vďaka čomu sa môžete lepšie sústrediť na riadenie a menej na brzdenie.

SYSTÉMY, KTORÉ VÁS V TOM NENECHAJÚ

Forester bol navrhnutý tak, aby vám pohol pri jazde na skalných výčnelkoch, skalách, medzi stromami a inými prekážkami, s ktorými sa môžete stretnúť – bez poškodenia alebo uviaznutia. Čím väčší objekt, tým väčší musí byť predný a zadný nájazdový uhol, aby nedošlo k poškodeniu predného alebo zadného nárazníka. Forester má optimalizované oba uhly. Svetlá výška zabezpečuje maximálny prejazdový uhol, čím sa minimalizuje pravdepodobnosť uviaznutia na podvozku.

* Angle is 22 degrees for 2.0XT.

SI-DRIVE

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže nastaviť citlivosť pohonnej jednotky a zohľadniť váš štýl jazdy, stav vozovky alebo akýkoľvek prevádzkový stav podľa bezprostrednej požiadavky.

Slúži na rýchlu zmenu odozvy škrtiacej klapky a správania radenia automatickej prevodovky, aby ste vždy a za akýchkoľvek okolností mali k dispozícii najvyšší výkon.

Režim Sport Sharp<sup>*</sup>

Režim Sport Sharp*

Režim Sport Sharp sa zameriava na odozvu a motor na maximum. V tomto režime motor reaguje priamo na akceleračný pedál s cieľom zabezpečiť vyšší výkon pri zrýchľovaní. V režime Sport Sharp môžete používať radiace páčky a užívať si väčšiu kontrolu nad výkonom motora s ôsmimi prevodovými stupňami – podobne ako v prípade 8-stupňovej prevodovky – pre skutočne temperamentnú jazdu.

Režim Sport

Režim Sport

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent pre okamžitú odozvu riadenia a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Mapovanie škrtiacej klapky vyvažuje plynulosť a účinnosť kvôli vyššej úrovni kontroly.

Režim Intelligent

Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent pre okamžitú odozvu riadenia a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Mapovanie škrtiacej klapky vyvažuje plynulosť a účinnosť kvôli vyššej úrovni kontroly.

* Pozrite sa na podmienky

* Tri režimy systému SI-DRIVE (Sport Sharp, Sport a Intelligent) sú dostupné len pre verziu 2.0XT. Pre ostatné modely je k dispozícii systém SI-DRIVE s dvoma režimami (Sport a Intelligent).